2011. március 30., szerda

Dorothy (nem) úszik

Kötöttem egy csokrot. És hülyén fényképeztem...
A csoport uszodába készült. Pedagógiából kiművelt felnőtt kihirdette: itt úszás lesz. Dorothy félt a víztől (kiskorában egyszer ruhástól beleesett, majdnem tragédia lett a vége). Pedagógiás megmondta: köttelező! Dorothy napokig reszketett otthon. A felmenő mit tehet ilyenkor? Próbál nyugtatgatni: elmegyek, kikérlek. Jó. Elmegy. Gyerekek várakoznak az udvaron uszodára készen. Pedagógiás késik. Mindig. Majd elviharzik a csoport mellett és indulást vezényel. Csapat elindul. Dorothy és rokona maradnak. "Bocsánat, csak szeretném elkérni a kiskorút, mert..." Pusztába kiáltott szó. Nem, nem kiáltott, elsuttogott, gombóccal a torokban elnyögött szavak. Szóval valaki itt levegőnek nézetett. Vagy tényleg levegővé vált? No, mindegy, gyerünk haza, délután úgyis megmérettetés az ifjoncnak: megyei versenyre jutott be (nem, nem úszó). Az utcán Dorothyék belebotlanak a csoportba. Ezek még nem indultak el? Úgy tűnik nem egységes ez a levegővé válás, mert pedagógiás hangosan (a távolság nem lehet több 10 méternél) számon kéri Dorothyt, miért nincs x órán. Gyerek mondja:"Elkéredzkedtem. Elengedtek." Láthatatlan felmenőnél itt elszakad a cérna, kézen fogja utódját és hazatérnek kies otthonukba. Utóbb kiderült pedagógiás nem úszik, sőt egy megsérült gyerek szintén a parton töltötte az órát. Kérdem én tisztelettel, nem mindegy akkor, hogy egy gyerek ül a parton, vagy kettő? Valami szabály van arra, hogy kettő nem ülhet?
Még szerencse, hogy ez is csak a messzi-messzi Kansasban történhet meg.
Volt egy kis időm vízparton, megtetszett ez a sokszínűség. Emlék.

2 megjegyzés:

Cilee írta...

Megértem Dorothy-t... bár én szeretném, ha tudnék úszni, de ódzkodom nagyobb mennyiségű víztől.
A kavicsos kép nagyon szuper!!!
Puszi!
Ildikó

videkek írta...

Csak nemreg talaltam a blogodra, de azota folyamatosan olvasom. Most pedig "egy jo szot" hoztam neked egy jatek kapcsan a sok vidam vagy elgondolkodtato irasert szeretettel.
(http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html)