2011. május 8., vasárnap

Híres Komárom

Ezek nem az én képeim, mert a kábel sajnos nem kirándul velünk, majd lecserélem hivatalosra.
Valódi védműben jártunk. Nem vár ez, inkább sánc, a szállások is a föld mélyén voltak és csak az óratorony emelkedett ki jelentékenyen. Szép nagy területet jártunk be, ragyogó napsütésben, majd pénzt vertünk (inkább préseltünk) és megnéztük a kiállított katonai egyenruhákat. A kenyérmúzeum érdekelt volna, de sajnos nem nyitott ki. A kamaszt meg a vár-bolt, az meg szerencsére nem nyitott ki. Van ott egy pazar török étterem, ahol megebédeltünk, utána az Erzsébet-hídon át Szlovákiába. Fergeteges jókedvünkben többször elénekeltük: „ Híres Komárom be van véve, Klapka György a fővezére, büszkén kiáll...” „Mr. Darcy” sürgősen feltekerte az ablakomat, mondván:” Tutira megvereted magad ezzel a nacionalista dallal: Komárom be van véve, ti is bevehetitek... itt mindent félreértenek és könyörgöm, ne harsogd már ezt a hülyeséget!” Pedig nem is igaz, mert jól énekelek és ott is csak pont olyan embereket láttam, mint mi: anyukák tologattak babakocsikat, kamaszok őgyelegtek csoportosan, háziasszonyok loholtak a cekkereikkel vacsorát főzni. Mi a különbség a határ két oldalán? De biztonsági szempontok miatt mégis átváltottam úttörő dalokra, mert uticélunk egy néhai úttörő tábor. Indulás, cél: kalandos szállás keresés! Ja, kaland az volt. Másnap a Csodák palotájába látogattunk el, az tényleg egy csoda! Már a parkban hasra estem: szalmabálák voltak kirakva egy kisebb körben. Azt hittük valami állat-simogató. Mikor közelebb mentünk kiderült: semmi állat, a pesti kisklapecok olyan önfeledten másztak a szalmabálákra, mintha a legnívósabb játszóházban lennének. Mosolygó szülők figyelték, ahogy a hűdemárkásruhák szépen megtelnek szalmaszálakkal, apró és fölöttébb drága cipellők beleakadnak, lepottyannak. Színtiszta demokrácia. Benn sokat játszottunk mi is: forgattunk, csúsztattunk, gurítottunk, kukucskáltunk. Két fergeteges előadást néztünk meg fizika témában: a humorban bővelkedő fiatalember a szemünk láttára tört el egy lufit, gőzölögve folyt a szárazjég és gyönyörű karikákat fújt belőle, miközben mesélt, mesélt és a fizika csodálatosan kiterjedt, kilépett az osztályteremből a mindennapjainkba és annyira élveztük. Utána ördöglakatoztunk: itt is egy jóhumorú ifjoncot találtunk, segített, bonyolított, magyarázott, mondta: ezt még ő sem tudja megoldani, nagyon bonyolult, azután mikor a kamasz kis idő múlva előállt, hogy megcsinálta, ifjonc majd' leesett a székről. Utána még nagyobb figyelmet kapott a lányka, hiába, no, ennyire okos. Meg az a csodálatos apja is. Ördöglakatokban nagyon ott vannak! Én megtudtam magamról, hogy nagyon jó a reakcióidőm és a monotónia-tűrő képességem. Világos, amennyit gyakorolok a porszívóval! Az egyensúly-érzékem viszont pocsék. A kamasznak ez is annyira jól ment:  98% lett az eredménye, a tesztelő is igen meglepődött. Jó, hogy ilyen is van: játszóház felnőtteknek. Utána ettünk egy finom fagyit és kies szállásunkra tértünk. Jól sikerült nap volt, örülök, hogy valami vidámat írhattam végre.

Limara írta...

Ideje lenne egy novellás kötetet kiadnod, nagyon jól szórakoztam ismét. Örülök, hogy nem haza felé vettétek az irányt:)

Cilee írta...

A Csodák palotája engem is nagyon vonz.
Ez jobb hangulatú bejegyzés volt, mint az előző, de a stílusod, azért verhetetlen :-)
Minden jót!
Ildikó

Medora írta...

Köszönöm. A bátorító kommenteknek hála, nem futamodtam meg!