2011. július 25., hétfő

Bazár 1.


Talán ennyi év után bevallhatom, hogy három ország határán élőként hamar megismerkedtem a csempészés fogalmával. Nem, semmi törvényellenes, csupán kihasználtuk a lehetőségeket: az  olcsóbb helyen vásároltunk és a másikon adtuk el. Ezt felénk szép magyar szóval seftelésnek hívják. Már kora ifjúságomban rájöttem, hogy az az állapot, amikor szüleim suttogva vitatkoznak közelítvén ahhoz a csíkos sorompóhoz, majd felöltik a csak erre az alkalomra tartogatott mosolyukat, az a vegytiszta családi kirándulás, amit már csak azért is illik élvezni, mert nincs más. Hamar megtanultam nyugodtan és természetesen ülni huszonöt darab teavajon, miközben magamhoz öleltem a mackómat, kis pulcsijában jó néhány fájdalomcsillapító tablettával. Valamelyik országban nagyon olcsó volt minden, csak szinte semmit se lehetett kapni. Egyik boltba belépve azonban elámultam: óriási üvegekben sorakoztak a cukorkák a szivárvány minden színében. Alig tudtam választani belőlük. A csalódás akkor következett, amikor rájöttem, hogy szinte mind egyízű. És az az egy se jó. Érdekes dolgokat vettek a felnőttek, a mai napig nem tudom, hogy kinek adták el. És persze a benzinturizmus. A szomszédos város gyönyörű régi templomát még sose láttam, de esőben, hóban, sűrű ködben is odatalálnék ahhoz a kihalt benzinkúthoz, ahol az óriási fűtéscsövek húzódnak, valahol a város túlsó szélén...( folyt.köv.)
Finom reggeli kávé.
Murphy szerint az üzletkötés az a pillanat, amikor két egymás tekintetét figyelő úriember belefárad a hazudozásba.

3 megjegyzés:

Cilee írta...

:-) Én a pancser voltam világ életemben, aki megvette a seftelőktől a holmit :-)
Én tuti lebuktattam volna mindenkit, míg kicsi voltam azért, mert folyton pofáztam, mikor nagyobb lettem meg őrült lámpalázas voltam, és bárki láthatja rögtön, ha hazudni próbálok :-D

Babi néni írta...

Szép képek és a történet halálos. :oD Jó volt olvasni.

Medora írta...

Cilee, szerinted miért kellett nekem néma csendben autóznom olyankor?
Altair, már aggódtunk, hogy gonosz kőművesek/vízvezetékszerelők túszul ejtettek. Üdv újra itt.