2011. július 10., vasárnap

Gyékény


"Látom, kegyed igazán ért a szakmához" - nézett rám szuggesztíven az idősebb úriember. Picit meglepődtem, de nincs az az Isten, hogy én megkérdezzem tőle: melyik szakmára is gondolt. Válaszoltam tehát kedve szerint: "Jól látja, uram, én a szakma nagymestere vagyok, kérdezzen bátran!" Akkor ő megosztotta a tudást: "Lőfegyverről van szó." Na, gondoltam magamban, kifogtam megint egyet. Lájkoltam, kedvesen rámosolyogtam és megnyerően közöltem, hogy ebben az esetben talán forduljon másik szakértőhöz. Történ mindez az Úr 2011-dik évében Szent Jakab havának kilencedik napján reggel 10 órakor a dorozsmai nagyvásárban. És ezek szabadon sétálgatnak.
Hajnal hasadtával kicsit nyűgösen és álomittasan kikászálódtunk az ágyból és irány a vásár! Útközben (hogy jobb kedvük legyen) megosztottam kis családommal az alábbi népies kifejezések jelentését miszerint "Egy gyékényen árulunk" és "Fönn az ernyő, nincsen kas". Ők váltig állították, hogy ilyen nincs, de nagy röhögve eldöntötték, hogy köszönés helyett ezt fogják használni a mai napon. Nem tudom leírni a szomszédaink arcát, amint négyen kipattantunk a kocsiból és harsány: "Egy gyékényen árulunk!" felkiáltással köszöntöttük őket. Azután mikor jött ez az ipse a szakmával, a szomszédék csak sokat sejtetően összenéztek...
Hoztam képeket, íme:
Emlékeztek még?
Vehettünk volna nagypapát,
időt,
és szögesdrótot is, hülyék ellen.

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Dorozsmai a nagymamám...
Él még ott arrafelé jó sok rokon is. :D

Névtelen írta...

Úgy elmennék egy ilyen vásárra! Olyan jókat láttál:)

Babi néni írta...

Az a tűzhely kell nekem. :o)

Újságíró Világvégén írta...

A tűzhelyet már én is kinéztem magamnak - pedig az égvilágon sehova sem passzol, csak hát olyan otthonos... ez aztán a kirakodóvásár...

Editfolt írta...

És venni is szoktatok, vagy csak eladni?

Babi néni írta...

Hiteles forrásból (magyar tanárnéni) értesültem, hogy létezik olyan közmondás: Fenn az ernyő, nincsen kas. :o)

Azt jelenti, hogy úgy tesznek, mintha minden rendben volna (ernyő), de nincs mögötte valós tartalom (kas).

:o)

Medora írta...

Sheni, legközelebb gyere rokonlátogatóba a piac idején. Talán összefutunk.
Patrícia, mit vegyek neked?
Újságíró, ennél még szebb sparhert is volt.
Editfolt: el tudod képzelni, hogy üres kézzel jövünk haza? Te kibírnád?
Altair,tényleg van ilyen mondás:O.Nagy Gábor:Mi fán terem? Gondolat kiadó 1993 138. oldal köszi, hogy utána érdeklődtél a tanárnéninél!

Kreatív konyha írta...

De jó helyen jártál!!! Annyira szeretek ilyen régiség/lomis piacokon nézelődni.